Instablog.

To Instacar διαφέρει από τις παραδοσιακές εταιρίες leasing αυτοκινήτων προσφέροντας ευελιξία και μοναδικές δυνατότητες για ιδιώτες και επαγγελματίες.

εισαγωγη αυτοκινητου

Αξίζει η Εισαγωγή Αυτοκινήτου; Τι πρέπει να προσέξεις

instateam

Έχεις μπει στη διαδικασία να αγοράσεις αυτοκίνητο: έχεις διαβάσει ήδη τον Πλήρη Οδηγό Αγοράς Μεταχειρισμένου, έχεις δει τι επιλογές παίζουν στην αγορά, είσαι όμως ακόμα σε δίλημμα. Κάπου εκεί σου χτυπάει την πόρτα ο πειρασμός της εισαγωγής: φθηνά μεταχειρισμένα από το εξωτερικό, σε τιμές που υποτίθεται πως δεν βρίσκεις στην Ελλάδα.


 Και φυσικά, όποτε έχεις απορία σχετικά με το αυτοκίνητο, το #instateam είναι εκεί για να σου δώσει ό,τι πληροφορία χρειάζεσαι. Πάμε λοιπόν να απαντήσουμε στο ερώτημα «Μήπως να αγοράσω αυτοκίνητο από το εξωτερικό;».


Σε αυτό το άρθρο θα δούμε:


Τι είναι η εισαγωγή αυτοκινήτου;

Με απλά λόγια, είναι η διαδικασία να αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο ΙΧ από χώρα του εξωτερικού και να το φέρεις στην Ελλάδα για να το κυκλοφορήσεις με ελληνικές πινακίδες. Μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά στην πράξη, η εισαγωγή αυτοκινήτου έχει μια συγκεκριμένη διαδικασία, που επιφέρει επιπρόσθετα κόστη και – κάποιες φορές – παγίδες.


Δεν είναι απλά αρκετό να βρεις ένα «καλό deal» στη Βουλγαρία ή τη Γερμανία. Χρειάζεται να το φέρεις στην Ελλάδα, να το δηλώσεις, να το εκτελωνίσεις, να πληρώσεις φόρους και τέλη, καθώς και να το περάσεις από ΚΤΕΟ. 


Βέβαια, το πιο σημαντικό είναι να βεβαιωθείς ότι αγοράζεις πραγματικά αυτό που βλέπεις, ώστε να μη γίνει άλλη μια περίπτωση όπου το «φθηνό» αποδεικνύεται τελικά πολύ ακριβό. Μια επιλογή που αρχικά φαίνεται πιο οικονομική μπορεί τελικά να κοστίζει αρκετά παραπάνω από ό,τι ένα αξιόπιστο ελληνικό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.


Είναι δημοφιλής η εισαγωγή αυτοκινήτου στην Ελλάδα;


Ήταν πολύ δημοφιλής στις δεκαετίες πριν την κρίση. Σε κάποιο βαθμό, εξακολουθεί να είναι παρόλο που λόγω γραφειοκρατίας και δασμών έχει γίνει πιο δύσκολο εγχείρημα. Πολλοί Έλληνες – ιδιώτες ή έμποροι – αναζητούν ευκαιρίες κυρίως στις αγορές της Γερμανίας, της Ολλανδίας και τη Βουλγαρίας. Η αναζήτηση μεταχειρισμένου στο εξωτερικό αφορά συνήθως πιο ακριβά ή πολυτελή μοντέλα.


Τα τελευταία χρόνια, τα δεδομένα έχουν αλλάξει και η εισαγωγή αυτοκινήτου δεν είναι τόσο διαδεδομένη κυρίως για τους ιδιώτες. Οι ελληνικοί φόροι έχουν αυξηθεί. Τα τέλη ταξινόμησης – ειδικά για ρυπογόνα ή παλαιότερα οχήματα – είναι πλέον τσουχτερά. Και οι μηχανισμοί ελέγχου (βλ. ΜΕΜΟ, τελωνεία, ΚΤΕΟ) δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια για… κόλπα.

αγορα μεταχειρισμενου απο εξωτερικο


Τι διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω για να εισάγω ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο;


Εύρεση Αυτοκινήτου

Η διαδικασία ξεκινά από την αναζήτηση μεταχειρισμένου σε δημοφιλείς πλατφόρμες αγγελιών όπως τα site mobile.de και auto.de της Γερμανίας, ή το automarket.bg της Βουλγαρίας. Σε αυτό το στάδιο καλό είναι να επιλέξεις κάποια από τις πιο αξιόπιστες μάρκες για να διατηρήσει την απόδοσή του χωρίς πολλές επισκέψεις στο συνεργείο.


Σε αυτό το στάδιο είναι σημαντικό να κάνεις καλό έλεγχο της κατάστασης και του ιστορικού του οχήματος. Μη βασίζεσαι μόνο σε φωτογραφίες ή την περιγραφή αγγελίας. Έλεγξε προσεκτικά την κατάσταση του αυτοκινήτου μέσα από τα στοιχεία και τα έγγραφα που θα σου δώσει ο πωλητής. 


Ζήτα το βιβλίο συντήρησης (service history) και έλεγξε αν υπάρχουν αναφορές για ατυχήματα ή σοβαρές βλάβες στο παρελθόν. Μια online αναφορά ιστορικού, παραδείγματος χάρη μέσω του carvertical.com/gr, μπορεί να σε βοηθήσει να ανακαλύψεις πολύ σημαντικές πληροφορίες, όπως ατυχήματα, ακριβή χρονολογία κυκλοφορίας ή περισσότερους ιδιοκτήτες από ό,τι διαφημίζονται.


Ιδανικό βέβαια είναι να δεις το όχημα από κοντά ή να αναθέσεις σε κάποιον αξιόπιστο γνωστό σου ή μηχανικό να το επιθεωρήσει ο ίδιος. Ένας έμπειρος συνεργάτης μπορεί να εντοπίσει τυχόν προβλήματα και να επιβεβαιώσει ότι τα χιλιόμετρα και η κατάσταση είναι πραγματικά όπως διαφημίζονται. 


Διαδικασία Εισαγωγής

Βρήκες λοιπόν το αυτοκίνητό που ονειρεύεσαι! Πάμε να δούμε τι πρέπει να κάνεις για να το φέρεις Ελλάδα:

 

  • Το αγοράζεις 

Με όλα τα νόμιμα χαρτιά και τηρώντας όλες τις εγγυήσεις που θα σε εξασφαλίσουν αν πάει κάτι στραβά.

 

  • Το φέρνεις στην Ελλάδα 

Μπορείς να το φέρεις ο ίδιος οδικώς, όπου πρέπει να συνυπολογίσεις όλα τα έξοδα για καύσιμα και διόδια. Μπορείς ακόμα να το μεταφέρεις με κάποια εταιρεία που ειδικεύεται στη μεταφορά με νταλίκα.

  • Το δηλώνεις στο τελωνείο με Δήλωση Άφιξης Οχήματος
     
  • Το εκτελωνίζεις 

Σε αυτό το σημείο θα χρειαστεί να πληρώσεις το Τέλος Ταξινόμησης και – αν έρχεται από χώρα εκτός ΕΕ – δασμούς και ΦΠΑ.

 

  • Το περνάς ΚΤΕΟ

Σε αυτό το σημείο πληρώνεις τέλη κυκλοφορίας, κάνεις ασφάλιση και βγάζεις ελληνικές πινακίδες.


Α, και μην ξεχάσεις να το δηλώσεις και στο ψηφιακό μητρώο ΜΕΜΟ, αλλιώς… πρόστιμο.


Μπορείς φυσικά να αποφύγεις όλη αυτή την ταλαιπωρία επιλέγοντας ένα μεταχειρισμένο από το instacar σε ανταγωνιστική τιμή και με δυνατότητα προνομιακής δανειοδότησης. 


Βρες Μεταχειρισμένο Αυτοκίνητο σαν Καινούργιο!

αγορα μεταχειρισμενου


Πόσο θα κοστίσει να εισάγω ένα αυτοκίνητο από την ΕΕ;


Αφού είπαμε για τη διαδικασία εισαγωγής πάμε να δούμε και το βασικό ερώτημα: πόσο θα σου κοστίσει όλο αυτό;


Ας  δούμε ένα παράδειγμα με εισαγωγή αυτοκινήτου από τη Γερμανία:

  • Τιμή αγοράς: Χ€
     
  • Μεταφορικά ή έξοδα ταξιδιού: 700€ – 1000€, ανάλογα με το είδος του αυτοκινήτου
     
  • Τέλος ταξινόμησης: 400€ – 1.500€ (ανάλογα με ηλικία, κυβικά, ρύπους)
     
  • Τέλη κυκλοφορίας: περίπου 100€ – 300€
     
  • ΚΤΕΟ, πινακίδες, χαρτόσημα, παράβολα: 250€+


Σύνολο: η αξία αγοράς του αυτοκινήτου + 1.450€– 3.050€ 

Ακόμα, εάν το αυτοκίνητο είναι Euro 4 ή ακόμα και Euro 5 παλαιότερης τεχνολογίας, υπάρχει ένα αρκετά υψηλό περιβαλλοντικό τέλος που μπορεί να φτάσει τα 3.000€.


Το πιο σημαντικό όμως που πρέπει να έχεις υπόψη σου είναι να είσαι προσεκτικός και να περάσεις το αυτοκίνητο από έλεγχο. Όπως και στην Ελλάδα, έτσι και στο εξωτερικό υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να αγοράσεις κάτι με γυρισμένα χιλιόμετρα, κρυμμένα τρακαρίσματα ή χωρίς τα σωστά χαρτιά. Και τότε… δεν θα μπορείς να ολοκληρώσεις καν τον εκτελωνισμό.


Μόνο στο instacar μπορείς να αποκτήσεις ένα αυτοκίνητο σε άριστη κατάσταση και να είσαι είσαι απόλυτα σίγουρος για την εγκυρότητα των εγγράφων και του ιστορικού του. 


Βρες Μεταχειρισμένο Αυτοκίνητο σαν Καινούργιο!


Πόσο θα κοστίσει να εισάγω ένα αυτοκίνητο από χώρα εκτός ΕΕ;


Αν λόγω τιμής, επιλέξεις να αγοράσεις αυτοκίνητο από χώρα που δεν ανήκει στην ΕΕ, τότε η εισαγωγή θα σου κοστίσει αισθητά περισσότερο. Σε αυτή την περίπτωση, πέρα από το τέλος ταξινόμησης, θα χρειαστεί να πληρώσεις και:

  • Δασμό εισαγωγής 10% επί της αξίας του αυτοκινήτου
     
  • Επιπλέον ΦΠΑ 24%
     
  • Πιθανώς και μετατροπές (αν το αυτοκίνητο δεν πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές)


Και φυσικά η εισαγωγή εκτός ΕΕ από χώρες όπως οι ΗΠΑ ή η Ιαπωνία θα έχουν και αρκετά υψηλότερα μεταφορικά.


Τι πρέπει να προσέξω κατά την εισαγωγή αυτοκινήτου;


Αρχικά, η πιο σημαντική συμβουλή που θα σου δώσουμε είναι ότι πρέπει να εμπιστεύεσαι αυτόν από τον οποίο αγοράζεις το αυτοκίνητο. Είτε πρόκειται για επαγγελματία έμπορο είτε για ιδιώτη, πρέπει να είσαι απολύτως σίγουρος για την εγκυρότητα της αγγελίας και των πληροφοριών προτού πληρώσεις έστω και 1€.


Πέρα από αυτό, εξασφάλισε ότι έχεις όλα τα παρακάτω έγγραφα ώστε να είσαι απόλυτα καλυμμένος:

 

  • Πιστοποιητικό συμμόρφωσης (CoC) ότι πληροί τις προϋποθέσεις της ΕΕ, αλλιώς, δεν θα μπορείς να ολοκληρώσεις τον εκτελωνισμό.
     
  • Έγκυρη άδεια κυκλοφορίας και αποδείξεις πληρωμής ΦΠΑ.
     
  • Τεχνικό έλεγχο στη χώρα προέλευσης.
     
  • Να ελέγξεις το ιστορικό του οχήματος (service book, αριθμό πλαισίου).


Από ό,τι καταλαβαίνεις από όσα είπαμε μέχρι εδώ πρέπει να είσαι έτοιμος να πληρώσεις περισσότερα απ’ όσα υπολόγισες στην αρχή. Η εισαγωγή αυτοκινήτου δεν είναι εύκολη υπόθεση.


Το συμπέρασμα; Καλύτερα να ψάξεις ένα καλό μεταχειρισμένο στην Ελλάδα.


Μπορείς βέβαια να αποφύγεις όλη αυτή τη διαδικασία – με τους φόρους, την ταλαιπωρία, τα γραφεία, την αβεβαιότητα – όταν μπορείς να βρεις ένα αξιόπιστο μεταχειρισμένο στην Ελλάδα, από μια εταιρεία που εμπιστεύεσαι.

 

instacar αγορα μεταχειρισμενου


Στο τέλος της ημέρας, αυτό που θέλεις είναι να πάρεις το τιμόνι στα χέρια σου χωρίς πονοκέφαλο. Όχι να περιμένεις εκτελωνισμούς, εγκρίσεις και υπογραφές – για να καταλήξεις να πληρώνεις πολύ περισσότερα και με πολύ μεγαλύτερη ταλαιπωρία


Αν ψάχνεις σιγουριά, εγγύηση, και ευκολία, κοίτα πρώτα εδώ. Στο instacar σου προσφέρουμε αυτοκίνητα σε άριστη κατάσταση, με πλήρες ιστορικό συντήρησης, τεχνικό έλεγχο και με επιβεβαιωμένα χιλιόμετρα. Με απλά λόγια, αξιόπιστη αγορά μεταχειρισμένου χωρίς εκπλήξεις, χωρίς άγνωστα, χωρίς «θα δούμε».


Μερικές φορές, η καλύτερη επιλογή είναι και η πιο απλή. Και η μεγαλύτερη πολυτέλεια, η βεβαιότητα

Βρες Μεταχειρισμένο Αυτοκίνητο σαν Καινούργιο!

 

Key Takeaways

 

  1. Η εισαγωγή μεταχειρισμένου ΙΧ από το εξωτερικό είναι νομικά εφικτή, αλλά περιλαμβάνει πολύπλοκη διαδικασία, χαρτούρα και κρυφά κόστη.
     
  2. Το κόστος εισαγωγής συχνά ξεπερνά την αρχική τιμή αγοράς: τέλη ταξινόμησης, μεταφορικά, περιβαλλοντικά τέλη, τελωνειακές χρεώσεις και ΦΠΑ (εκτός ΕΕ) ανεβάζουν το τελικό ποσό.
     
  3. Η εισαγωγή από ΕΕ μπορεί να φανεί πιο απλή, αλλά ακόμη και εκεί απαιτείται σωστός έλεγχος χαρτιών, τεχνικής κατάστασης και ιστορικού οχήματος.
     
  4. Η εισαγωγή από χώρες εκτός ΕΕ (π.χ. ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο) σπάνια συμφέρει, λόγω δασμών και επιπλέον απαιτήσεων.
     
  5. Η παραμικρή αστοχία σε χαρτιά ή τεχνικά χαρακτηριστικά μπορεί να ακυρώσει όλη τη διαδικασία ή να σε φορτώσει με απρόσμενα έξοδα.
     
  6. Η αγορά μεταχειρισμένου στην Ελλάδα, από αξιόπιστη εταιρεία, προσφέρει περισσότερη διαφάνεια, τεχνικό έλεγχο και λιγότερη ταλαιπωρία.
     
  7. Για τον μέσο αγοραστή, η εισαγωγή δεν είναι τόσο συμφέρουσα όσο φαίνεται – και ενδέχεται να αποδειχθεί ρίσκο ή παγίδα.

Τελευταίαάρθρα.